Premiär för Libers och Driva Egets bokserie för företagare
Liber har inlett ett samarbete med tidskriften Driva Eget för att stärka svensk företagsamhet. Tillsammans ger vi nu ut en serie handböcker för företagare. De tre första titlarna i bokserien, med tillsammans över 150 konkreta tips, ligger nu klara. Under våren 2015 kommer ytterligare böcker i serien.
Varje bok ska ge konkreta tips och råd inom relevanta områden för Sveriges företagare, som till exempel skatt, ekonomi, försäljning, marknadsföring och ledarskap. Övergripande tema är ökad lönsamhet.
– Företag är människor, och varken företagare eller deras medarbetare kan förstås veta allt. Vi ville ta fram konkreta handböcker för företagare som det ska löna sig att läsa och tillämpa. För att lyckas sökte vi en partner som har närkontakt med företagarvärlden, någon som precis som vi har kunskapsspridning som övergripande mål. Driva Eget blev den perfekta partnern, säger Anders Abrahamsson, förläggare av managementlitteratur på Liber.
– Boksamarbetet med Liber är ett win-win-samarbete som vi rekommenderar i vår tidskrift. När vi premiärsålde böcker på mässan Eget Företag i Stockholm märkte vi att vi träffat rätt i ämnesvalet för de första tre böckerna. Att öka vinsten, sälja mer och sänka skatten är viktigt för landets småföretagare. Bokserien är ett bra exempel på de kringprodukter som vi nu erbjuder på Driva Eget, säger Driva Egets grundare Anders Andersson som också skrivit en av böckerna i serien.
Läs smakprov på böckerna:
92 sätt att sänka skatten av Anders Andersson
49 sätt att öka vinsten av Mikael Carlson
22 sätt att sälja bättre av Ulla-Lisa Thordén