Podcasten ”Lära Från Lärda” intervjuar en av författarna till boken ”Kreativitet: teori och praktik ur psykologiska perspektiv”
Nya podcasten ”Lära Från Lärda” presenterar årets 10 mest intressanta böcker för kommunikationsbranschen 2014.
Fredrik Hillerborg, som är fil. master i Strategisk Kommunikation och till vardags projektledare på kommunikationsbyrån Onemotion IMC och bloggare på Resume, har träffat alla 10 författare och samtalat kring deras expertområden. Ett sätt att bygga broar mellan praktik och akademi.
I första avsnittet intervjuas Ingegerd Carlsson, en av författarna till boken ”Kreativitet: teori och praktik ur psykologiska perspektiv”. Temat för programmet är kreativitet, ett ämne som är starkt förknippat med reklam, marknadsföring och PR. Men vad är egentligen kreativitet? Hur blir man mer kreativ och hur skapar man en kreativ miljö? Det är frågor som tas upp i boken och som diskuteras i programmet.
Podcasten går att lyssna på via iTunes, Tuneln Radio och de vanliga apparna på iPhone och Android (t.ex. Beyondpod). Eller direkt via hemsidan www.larafranlarda.com
Nyfiken på mer?
Läs då boken “Kreativitet – Teori och praktik ur psykologiska perspektiv”. En bok som är bland de allra första i sitt slag och förmedlar en stabil, väl forskningsförankrad och dessutom bred kunskap om den månghövdade kreativiteten.
Beställ boken här
Läs ett smakprov här